Var igår till bibban och lånade en ny hög med böcker. Valde den här först p.g.a dens fina och lockande framsida. Verkade först ovanligt tjock för att vara en deckare, men den var ganska medryckande så sidantalet minskade snabbt. Ja, vad boken handlar om. Den här är andra delen i serien om Heather Wells, jag har själv inte läst första delen eftersom den inte finns i bibban, och jag förstod inte riktigt hur det var med hennes förflutna, så lite blev man och undra, men nu hoppar ja igen, jag skulle ju skriva om handlingen.

Heather Wells är väl en 29-årig före detta någon slags sångare, men hennes mamma stack med alla pengarna, så nu är Heather någon elevhemskorridorföreståndare i New York College. Om jag uppfattade rätt hade Heather tydligen löst någon mordgåta i förra boken och när en flickas huvud hittas i kastrull i elevhemmets kök i den här boken (usch!) börjar hon direkt kolla upp saker och ting. Men tyvärr gillar inte polisen det, och de ber henne sluta, vilket hon förstås inte gör. Boken berättar alltså om Heathers liv ganska mycket och sedan såklart om hur mordet reds upp.

Jag tycker att boken var helt okej, inte sådär jättespännande men var nog intressant att läsa. Fast det kanske låter jätteäckligt med kokade huvud och sånt, så är denna ändå en humoristisk ungdomsbok som klart inte bara fokuserar på mordet, utan också berättar om Heathers liv. Ja, och något annat som jag tyckte om var att det alltid fanns en liten del av en sångtext som då är skrivna av "Heather" i början på varje kapitel och jag tyckte att de var jättebra skrivna! Meg Cabot är annars en författare som jag läst väldigt mycket av, och hon har skrivit en massa bra böcker! Negativt måste jag säga att jag inte riktigt gillar mordutredningens slut. Mördaren var den som man tänkte sig att det skulle vara, en liten överraskning alltså där. Om bokens första- och tredje del skulle finnas i biblioteket skulle jag nog låna dem, åtminstone trean, eftersom boken slutade just mitt i händelserna. Alltså i Heathers liv, inte mordet. Jag rekommenderar boken åt sådana som gillar att läsa lite lättare deckare och vill ha en bok med humor.