Läste den här till ett hälsokunskapsarbete. Man fick välja, och ett alternativ var att läsa en bok om alkohol, vilket ju passade mig utmärkt :). Man skulle skriva en bokrecension, så här är den:
Boken handlar om 19-åriga Fanny som bor i Stockholm. Hon har en perfekt pojkvän som hon skulle vilja flytta ihop med. Hon har många vänner och allt känns bra. Förutom en sak. Hennes mamma dricker alldeles för mycket alkohol och Fanny känner sig tvungen att se efter henne. Hon vågar inte vara över natten hos sin pojkvän, eller vara längre stunder hemifrån eftersom hon måste hålla reda på sin mamma. Snart kommer det fram att Fannys pojkvän har varit otrogen med en av hennes vänner och Fanny blir förtvivlad. Han var det enda som fick henne att glömma sin mammas drickande. Samma kväll när Fanny kommer hem, hittar hon sin mamma avsvimmad på vardagsrumsgolvet. Hur kommer Fanny att orka igenom allt?
Jag slapp snabbt in i boken. Allt hände i ett kvickt tempo och boken var aldrig tråkig. Jag förstod Fannys känslor och gillade hennes sätt att handla. Slutet var väldigt bra, man fick svar på de frågor man ville ha svar på, men det blev ändå rum åt egna tankar om vad som skulle kunna hända sedan. I överlag en bra bok som visade nya sidor om alkoholets påverkan i familjen. 
Wuhuu, nu har jagg hunnit fatt! Jag har skrivit om alla böcker jag läst! :D