Wooow!!! Seriöst! I flera år har det pratats om den har twilight-serien. Alla flickor i min ålder har älskat filmerna och allt som har med the twilight saga att göra. Men jag har varit ett undantag. Jag har aldrig sett filmerna eller läst någon av böckerna. Svårt att säga vad det egentligen beror på, kanske för att jag har tyckt att jag aldrig skulle gilla något som alla lissupissisar i skolan gillar. Helt fel! Så fel man bara kan ha! 
Boken handlar då om när Isabella Swan flyttar till den lilla staden Forks i Washington. Hon tror att hon kommer att hata stället, det bara regnar och det bor ju inga människor där. Men direkt första dagen träffar hon Edward Cullen som verkar avsky henne som pesten. Han fascinerar ändå henne, och hon blir intresserad av honom. Snart börjar de två tala allt oftare med varandra och Bella försöker lista ut vad det är som är så konstigt med Bella. Hon har sina misstankar och det visar sig att hon har rätt - Edward är vampyr. Det skrämmer henne ändå inte, och de två blir djupt förälskade. Men kan en människa vara ihop med en vampyr? Tänk om det blir farligt...
Alltså, jag har sagt det, och jag säger det igen. WOW! Det är en evighet sedan jag  blivit så här fast i en bok! Jag har läst nonstop hela dagen idag. Jag kan inte sluta. Och varje gång jag inte läser, snurrar mina tankar kvar i historien. Bella som person är ju helt härlig, och vad behöver man ens säga om Edward! Det är svårt att inte tänka på huvudpersonerna som sådana som de ser ut i filmen. Bilder har jag ju nog ändå sett. En helt fantastisk kärlekshiatoria. Så intensiv och omöjlig. Helt fantastisk. Underbar. Medryckande. Sitter redan med andra delen påbörjad bredvid mig. Jag kan inte göra något annat än läsa... Knappt att jag får det här inlägget skrivet. Nu måste jag fortsätta...