Boken handlar om hur "fienderna" Liv och Lovisa tvingas till att bo tilsammans. Liv bor med sin mamma i en jätteliten lägenhet. De har inte mycket pengar. Liv har två bästa vänner, Rick och Tanja, och med dem är det meningen att Liv ska åkan till Mallorca och ha sitt livs bästa sommar. Lovisa igen har, till skillnad från Liv, allt man kan tänka sig. Hon bor med sin pappa i en lyxvilla, är jättepopular, är rik, har många vänner, är vacker, begåvad, har en perfekt pojkvän... Så, i boken börjar Livs och Lovisas föräldrar träffas, och snart flyttar Liv och sin mamma in till Lovisa och hennes pappa. Liv och Lovisa är ärkefiender - hur kommer de att klara av att bo tillsammans? Boken var SUPER ända till ungefär den sista fjärdedelen. För då kom det fram att det här inte kan sluta bra. Älskade idén till boken, och författaren skriver väldigt bra. Annars skulle boken ha varit super, men jag gillade inte alls slutet. Det var så nedstämt och negativt. Ofta försöker jag i böcker hitta en person som påminner om mig, och sedan "heja" på den. Jag märker att det är helt omedvetet, först i slutet kommer jag ju på att jag har gått och hoppats på att det ska gå på ett visst sätt åt någon. Här var det svårt att välja, i vissa fall kände jag mig mer som Liv, i vissa som Lovisa. Min favorit blev ändå Lovisa. Vem skulle inte vilja vara som hon? Jag gillade också hemskt mycket Livs pappa :) P.S. Väldigt mamma mia-aktigt där med Livs pappa :D