Boken börjar med att Davin och Dina har börjat märka att Nico börjat uppföra sig konstigt. Han verkar planera att göra någonting, som de två misstänker att kanske inte skulle sluta bra. Mycket riktigt, när de gör ett besök till en hamnstad, sätter Nico sin plan i verket. Han beslutar sig för att lita hela sitt liv i en kvinnas, Carmians, händer, i stället för att t.ex. lita på Dina som har både skämmarögon och ormens gåva. Hur kommer alltihop att sluta? Blir det lyckligt?

Pust, hade just skrivit ett kilometerslångt inlägg på min telefon, och sedan försvann det...angry
Ska nu ens lite försöka orka skriva vad jag tyckte. Boken var super, det här var ju väl sista boken i serien, så här fick man ju veta hur allt slutade. Jag är inte egentligen och har gillat fantasyböcker. Men på sista tiden har jag börjat tvivla, för vissa som jag har läst har varit riktigt bra. Till exempel de här. De är inte bara fantasy, utan det är en mix av reality och sedan lite "fantasy" - sådant gillar jag! Boken var väldigt spännande, man ville bara läsa och läsa! Jag gillade verkligen när Dinas mamma och pappa träffades! Också de två "ungdomsromanserna". Speciellt den med drakblodsdrickaren och den andra. Måste använda kodnamn för att inte spoila för mycket :) Och det som riktigt kom fram på sista sidan, jag tycker det var super att de fick veta det. Men det som jag inte tyckte om, var det som kom fram om Nico i slutet. För mig skulle han lika bra kunna stanna där alla trodde han var... Det var så onödigt att han inte bara blev dit!
Men, SUPER bokserie, rekommenderar åt precis alla, jag älskade heart