Boken verkade ganska barnslig när jag först såg den, men den lät ändå väldigt humoristisk, så jag lånade den.
Det är då alltså en flicka, Raisin, som flyttar till en ny stad. Kvar i förra staden blev hennes två bästa vänner och för att hålla kontakten berättar hon precis allt som händer i sin blogg. Raisin har svårt att hitta nya vänner, hon försöker bli kompis med det coola gänget, men små incidenter gör tyvärr att det inte riktigt går så som Raisin tänkt sig. Hur blir det med Jeremy, den irriterande jordnötskilen? Och med söta CJ med mysteriös plaskass?
Alltså, boken var faktiskt rolig! Läste alltid lite när jag hann på skribalägret och ibland fick jag förskräckliga fnitteranfall. Mervis :D. Nog märktes det ju också att boken egentligen var menad till lite yngre, men jag har lite konstig humor :D. Boken påminde förresten helt jättemycket om Georgia Nicolsons dagböcker (typ mina favoritböcker)! Men, rooolig :)