Sophie är populär. Hon och hennes gäng mobbar alltid Simon i skolan. Snart flyttar Sophie granne med Simon, och när alla hennes vänner är bortresta, går hon plötsligt över till Simon. De pratar, och Simon märker att Sophie är mycket annorlundare än i skolan. Men hur blir det sedan i skolan efter att lovet tagit slut? Jag läste en annan bok av författaren en tid sedan, och den var jättebra. Den här är skriven av samma författare, så jag lånade den. Boken var mycket bra, jag förstår inte hur författaren kan skriva så medryckande. Själv tyckte jag kanske lite mer om hennes andra bok, men som sagt, var den här också bra. Det var ju ganska självklart hur det skulle sluta, men det störde inte mig. Sophie, som person, var ganska hemsk, hon var ju sådär trevlig och snäll när det var om Simon, men t.ex. Camilla, hon var ju jätte elak mot henne. Förresten, varför handlade det så mycket om Camilla också? Ja, okej, om nu författaren ville ta ställning till att lämna utanför eller något, men jag förstår helt enkelt inte pointen. Okej, hela historian var ju ganska orealistisk och så, men det var roligt att läsa att det verkligen kunde hända. I boken alltså. Ganska mycket drickande och sådant, här har vi nog inte alls lika mycket av det. Men, annorlunda (?) bok, ta och läs denna nuförtida Romeo och Julia berättelse :)